www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Rodina modelem pro POHYBOVÉ NÁVYKY  Tisk   Email
Napsal PhDr. Iva Málková   |   Úterý, 05 srpen 2008
Geny jsou mocné a tak jedno dítě je jako z hadích ocásků, neposedí a jiné je jako buchta a asi nebude těžko odhadnout, jak se to odráží na kilech. Ale i zde lze geny přelstít.
Celý článek...
 
KDY ZAČÍT S PREVENCÍ DĚTSKÉ OBEZITY  Tisk   Email
Napsal PhDr. Iva Málková   |   Úterý, 05 srpen 2008
Důležitým  důvodem  pro  podchycení  obezity  u  dětí co nejmenších je  s věkem rostoucí  pravděpodobnost, že obézní  dítě zůstane  obézním  i  v  dospělosti.  Čím  dříve  se  tedy obezita podchytí, tím je větší naděje,  že se nezachová až do dospělosti.
Celý článek...
 
KDY UŽ JE DÍTĚ OBÉZNÍ? Jak poznáte, že dítě potřebuje hubnout?  Tisk   Email
Napsal PhDr. Iva Málková   |   Pátek, 25 červenec 2008
Obézní rodiče často nevidí nebo nechtějí vidět, že jejich dítě je obézní. Zda je vaše dítě obézní můžete zjistit zde.
Celý článek...
 
RADY PRARODIČŮM - dopis pro babičky a dědečky  Tisk   Email
Napsal Jana Divoká, Michaela Lipková   |   Pátek, 25 červenec 2008
Vážená babičko, dědečku,

 

Obracíme se na Vás s prosbou o pomoc. Vaše vnouče si uvědomilo, že není dobré nosit na svém těle nadbytečné kilogramy, které mu v životě moc překáží a mnohdy je z nich velmi nešťastné, a tak se rozhodlo, že začne žít zdravěji. Začalo chodit do klubu hubnoucích nebo se rozhodlo změnit životní styl s rodiči nebo v rámci akce Hravě žij zdravě a nastoupilo nelehkou cestu v boji s jídlem i samo se sebou. Těm z Vás, kteří jste se někdy potýkali s nadbytečnými kilogramy nemusíme říkat, jak náročnou cestu mají všichni v kurzu před sebou, a proto potřebují Vaši pomoc a podporu.
Celý článek...
 
RADY RODIČŮM - CO A KDO OVLIVŇUJE STRAVOVÁNÍ DÍTĚTE  Tisk   Email
Napsal Tamara Starnovská   |   Čtvrtek, 24 červenec 2008
Stravování dítěte ovlivňuje nejprve pochopitelně rodina, tady je třeba si uvědomit že náš vlastní příklad dítě napodobuje (tatínek, který bezmyšlenkovitě solí každé jídlo, maminka, která oběd vynechá, ale každý den si kupuje dortík, sestra, která se ošklíbá nad některými jídly). Další v řadě je reklama a dostupná nabídka – proč nesnídat stejně jako populární sportovec v reklamě? V pozdějším, školním věku nastupuje potřeba sounáležitosti se skupinou (kdybych se odlišoval/a stravováním, ostatní by mě nepřijali a smáli by se mi).
Celý článek...
 
SEDMERO RAD RODIČŮM PŘI HUBNUTÍ  Tisk   Email
Napsal PhDr. Iva Málková   |   Čtvrtek, 24 červenec 2008
Základní otázkou je, zda nechat hubnutí v rukou dítěte, nebo je naopak jednoznačně vést a přísně kontrolovat. Záleží to samozřejmě na věku i osobnosti dítěte. Jisté je, že časem nastane doba, kdy se bude dítě rozhodovat zcela samostatně, ale vy mu můžete dát nyní základ, který ovlivní, jak se bude dítě chovat ve vztahu k jídlu a pohybu až bude bez vaší přítomnosti a zcela bez kontroly. Ve vaší moci tedy je, abyste svému dítěti vytvořili nenásilně počátek nového životního stylu. Pokuste se rozbourat zažité návyky a začněte žít jinak, zdravěji, připravíte lepší život nejenom vám, vašim dětem, ale i vnoučatům a dalším generacím.
Celý článek...
 
Příklady konkrétních jídelníčků  Tisk   Email
Napsal Tamara Starnovská   |   Čtvrtek, 24 červenec 2008
První dva denní jídelníčky jsou pro dětskou výživu nevhodné, přestože se ten druhý snaží budit dojem jídelníčku zdravého, třetí jídelníček je příkladem toho, co by mělo redukující dítě za den sníst.
Celý článek...
 
Příklady různých typů jídelníčku při redukci váhy  Tisk   Email
Napsal Tamara Starnovská   |   Čtvrtek, 24 červenec 2008
Příklad špatného jídelníčku   Frown
  • snídaně – bílá houska s máslem a džemem, cornflake, sladké cereálie, croissant, pečivo potřené nutelou nebo arašídovou pomazánkou, chléb se salámem nebo paštikou, klobása, chléb se škvarkovou pomazánkou, vejce na špeku...
  • přesnídávka – pacholíček, monte, kobliha, donuts, párek v rohlíku, hranolky, rohlík s máslem a tučným taveným sýrem, chipsy...
Celý článek...
 
Jak sestavit správný jídelníček  Tisk   Email
Napsal Tamara Starnovská   |   Čtvrtek, 24 červenec 2008
Jídelníček dítěte je vždy třeba posuzovat celkově a ne se zaměřit pouze na některou složku vytrženou z celkového kontextu. Nikdy neřešíme např. pouze příjem vápníku či bílkovin, ale celkové stravování dítěte, které je třeba uzpůsobit jeho aktuálním potřebám. V některých situacích hraje roli i zpracování potravin, protože některé složky se svým obsahem mohou významně měnit podle druhu přípravy – například kyselina listová se z větší části zničí louhováním či tepelnou úpravou.I přes výše uvedené skutečnosti se pokusíme dát návod k sestavení jídelníčku:
Celý článek...
 
VÝŽIVA DĚTÍ aneb dítě není malý dospělý  Tisk   Email
Napsal Tamara Starnovská   |   Čtvrtek, 24 červenec 2008
Výživa dětí je téma, které většina rodičů řeší jaksi na pochodu, tu s větší, tu s menší znalostí problematiky. Současně je to ovšem téma, kterým se zabývá i Světová zdravotnická organizace (WHO) a pro 21. století považuje za jednu z priorit i zdravý začátek života, zdraví mládeže do 18 let a zdravější životní styl.
Celý článek...
 
Jak hodnotit hmotnost u dětí?  Tisk   Email
Napsal PhDr. Iva Málková   |   Čtvrtek, 24 červenec 2008
Nadměrná hmotnost u dětí je v současné době velkým problémem. V České republice je obézních asi 10 % dětí ve věku 6 -12 let, přičemž 70 - 80 % z nich si tuto zátěž přenese i do dospělosti. Děti, které mají nadváhu nebo jsou dokonce obézní, mají sklon k dalším zdravotním komplikacím, například se u nich častěji objevuje zvýšená hladina cholesterolu nebo vysoký krevní tlak. Tyto rizikové faktory mohou časem přispět ke vzniku kardiovaskulárních onemocnění. Proto by rodiče měli sledovat, zda je hmotnost jejich dětí v pořádku, a pokud není, měli by svým dětem pomoci dosáhnout normální hmotnosti.
Celý článek...
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 Následující > Konec >>

Výsledky 12 - 22 z 25
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.