www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
MRKVOVO - OVESNÉ KEKSY  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 25 březen 2010
MRKVOVO - OVESNÉ KEKSYkeksy.jpg                                                      
budeme potřebovat:

- 250 g ovesných vloček BIO
- 200 g čerstvé mrkve jemně nastrouhané
- 60 g másla nesoleného
- 1 vejce
- skořice
- sůl
- (1 polévková lžíce třtinového cukru nebo med)

postup přípravy:

Ve skleněné míse promícháme umleté ovesné vločky, nastrouhanou mrkev, změklé máslo, 1 vejce, trochu soli a podle chuti skořice. Cukr nebo med přidávat nemusíme, záleží na chuti.
Promícháme vařečkou, pak na vále prohněteme rukama, těsto zabalíme do potravinářské fólie a dáme alespoň na 1 hodinu odpočinout do chladničky. Troubu předehřejeme na 170 stupňů Celsia. Z těsta vytvoříme 2 válečky o průměru cca 30 mm, které krájíme na kolečka cca 4 - 5 mm silná. Z nich upravíme keksy, které klademe na plech na pečící papír. Toto množství těsta se vejde na 1 plech. Pečeme cca 15 - 20 minut dle velikosti a tloušťky keksů. 

Tento výtečný recept na velmi chutné sušenky nám poskytla klientka rodinných kurzů, paní Makariusová. Děkujeme.

 
OCHUTNEJTE VÁNOČNÍ PEČIVO  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Sobota, 13 prosinec 2008
peivo.jpgNabízíme Vám chutné vánoční pečivo Tvarohové pečivo s marmeládou, Mrkvové měsíčky a Rozinková srdíčka. Vše snadné k přípravě a respektující zdravý životní styl.
 
 
  
Celý článek...
 
POMAZÁNKOVÉ TIPY  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Sobota, 13 prosinec 2008

POMAZÁNKY NEJEN PŘI SLAVNOSTNÍCH PŘÍLEŽITOSTECH

chlebicky6.jpg

Pro dosažení nižší energetické hodnoty doporučujeme zaměnit máslo za Ramu/Perlu a majonézu nahradit bílým jogurtem, jak můžete najít v našich receptech.  

Celý článek...
 
Z KALORICKÉHO JÍDLA NÍZKOENERGETICKÁ POCHOUTKA  Tisk   Email
Napsal PhDr. Iva Málková   |   Čtvrtek, 07 srpen 2008
04_duen_kue_s_bramborovou_ka_a_ledovm_saltem_copy.jpgPokud   se  rozhodnete,  že  budete hubnout, většinou Vás napadne  slůvko dieta a s tím spojený nepříjemný pocit odříkání. Pokročilí již znají heslo „Všeho s mírou“ a že si ani při hubnutí nemusíme odpírat chutné jídlo. Následující recepty Vám ukáží, jak lze snížit příjem energie.

Uvádíme vždy dva recepty podobného jídla, které se však liší složením, a tudíž i energetickou hodnotou
Energii jsme snižovali několika způsoby. Strava  obsahuje díky  výběru vhodných surovin (omezení skrytých tuků a sacharidů) málo energie. Technologickou  úpravou jídla  bez  použití zjevných tuků (s použitím vhodného nádobí) snížíte přijatou energii. A protože jíte i očima výsledný pokrm by měl lahodit nejen chuťovým buňkám, ale i oku. Obě jídla vypadají lákavě a doufáme, že si i při nízkokalorické variantě opravdu pochutnáte. U každého jídla je uvedena jeho  energetická  hodnota  a  složení  (B = bílkoviny, T = tuky, S = sacharidy). Údaje se týkají jedné porce.
Celý článek...
 
TIPY NA SNÍDANĚ A SVAČINY  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Úterý, 05 srpen 2008

U každého receptu (1 porce)  jsou uvedeny údaje týkající se obsahu živin a cholesterolu:B = bílkoviny, T = tuky, S = sacharidy, chol = cholesterol  

MLÉČNÉ SNÍDANĚ

  • Křenová pomazánka se sezamem, kmínový chléb

 

1010 kJ, B 17 g, T 4 g, S 33 g, chol 3 mg
B 29 %, T 15 %, S 56 %

Celý článek...
 
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.