www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Na koho se obrátit v Ústí nad Labem?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Úterý, 06 září 2011

Dotaz: Dobrý den, jsem z Ústí n.L. Jeden kurz STOBu jsem absolvovala, celkem pomohl a líbil se mi. Teď bych potřebova \"nakopnout\" znovu, ale současně s dcerou. V okolí nemohu žádný rodinný kurz sehnat, poradíte mi? Děkuji Jana

Odpověď: Dobrý den paní Jano, pokud je mi známo, tak se v Ústí nad Labem problematice snižování nadváhy věnují 2 vyškolené lektorky STOBu. Věnují se problematice dospělých, nicméně zkuste je oslovit, je možné, že budou v kontaktu i s jinými odborníky.

Kontakt:

Mgr. Štěpánka Stasová, tel: 606 / 753 239, email:

Pavlína Vonková: tel: 603 / 271 126, email:

 
Ne všechno dobré je vždy zdravé  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 16 červen 2011

Dotaz: Dobrý den, je mi čerstvě 14let, mám zhruba 157cm a 60kg. Když jsem brouzdala po vašich stránkách, tak jsem našla BMI kalkulačku, která udává, že při mojí výšce a váze mám nadváhu. Chtěla bych zhubnout tak na ok (50kg) popř. ideál (48kg). Už asi ani moc neporostu, chybí mi pár cm k tátovi :). Rozhodla jsem se zhubnout, na základě toho, že každý rok si musím kupovat nové oblečení a to staré prodat, i když se mi moc líbí. On si člověk někdy přece jenom uvědomí, že né vše dobré je také zdravé. A to já si právě teď uvědomila. Děkuji předem za odpověď Monika

Odpověď: Milá Moniko, velmi oceňuji Tvůj nápad začít žít zdravým životním stylem. Jak sis jistě přečetla na našich stránkách, je vhodné mít dostatečnou pohybovou aktivitu, ideálně 2-3 krát týdně. Jak sama píšeš, uvědomuješ si, že ne všechno dobré je vždy zdravé - ano, je dobré přemýšlet o tom, jaké potraviny se dostávají do našeho těla, zda jsou pro nás výhodné, dodají nám vitaminy, minerály a živiny, které potřebujeme, či zda jsou jen chutné a tělu dodají zbytečně mnoho nadbytečné energie. Doporučuji ti začít s pravidelným jídelním režimem, pravidelná snídaně dopolední svačina, oběd, odpolední svačina a večeře - je to základ zdravého stravování. Nezapomínej na dostatečné množství zeleniny a také bílkovin (mléčné zakysané výrobky, maso, sýry atd.) jsou v tvém věku důležité.

Nezapomínej však také na své koníčky, zájmy a své kamarády, je důležité dělat to, co tě baví a být "v pohodě". Držím ti palce, ahoj Jana K.  

 
Jak zvládnout přejídání  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Sobota, 11 červen 2011
Dotaz:
Dobrý den, potřebovala bych poradit, co dělat, jak se bránit proti přejídání. Začala jsem se přejídat a přejídám se pořád častěji, jsem z toho nešťastná, nevím, co proti tomu dělat, vždycky si řeknu, že dnes se překonám, ale pak si řeknu, že je to stejně všechno jedno, přejím se a je mi pak špatně. S váhou na tom zatím nejsem zase až tak zle (17let-158 cm/54-55 kg), ale ráda bych něco shodila a nevím jak na to, poradíte mi, prosím? Jinak s pohybem problém nemám, jezdím dvakrát až třikrát týdně na kole a cvičím 2-3 hodiny týdně kalanetiku a kromě toho denně ujdu 5-8 km...ale pokaždé, když jsem sama doma, mám touhu se přejíst...a vlastně ani nevím, jaký bych měla ve svém věku, při pohybu mít energetický příjem...Barbora
 
Odpověď:
Dobrý den Barboro, v prvé řadě velmi oceňuji Vaši ochotu podělit se s námi o Vaši situaci a nepříjemné pocity z ní pramenící. Podle toho co píšete o množství Vaší pohybové aktivity je zřejmé, že máte dostatečný pohybový výdej, že ráda sportujete, což velmi oceňuji. Problém přejídání vzniká často na základě psychologického podkladu. Jídlem se v některých případech snažíme dosycovat něco, co nám v životě chybí, nebo se nám nelíbí. Může souviset s určitou vnitřní nespokojeností se sebou samým nebo událostmi, které se dějí v našem životě. Velmi Vám doporučuji obrátit se též na psychologickou (či psychoterapeutickou ambulanci), kde byste mohla o svém problému pohovořit více do hloubky, nejen soustředit se na množství jídla a skladbu jídelníčku, což je samozřejmě také velmi důležité pro zdravý život. Pokud se týká příjmu vhodného pro Vaši věkovou kategorii tj. věk od 15 do 19 let, odborníci doporučují příjem energie 10.500 - 13 000 KJ. (Vše souvisí s Vaší výškou, stavbou těla, výdejem energie atd., určení vhodného příjmu je tedy spíše orientační).
S pozdravem Jana Klinderová Píchová 
 
Mám nadváhu?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pondělí, 11 duben 2011
Dotaz: Já mám, měřím 176,7 vážím 60 kg, mám nadváhu. Jak se mám zabavit nadváhy? Eliška
 
Odpověď: Milá Eliško, vzhledem k minimu informací, které o Vás mám, mohu pouze napsat , že se domnívám, že podle hodnot, které uvádíte nadváhu pravděpodobně nemáte. Je možné, že jste i přes to nespokojená se svým tělem. Zkuste se více soustředit na věci okolo sebe, na své přátele a koníčky. Začněte s pravidelným pohybem, abyste se lépe zkamarádila se svým tělem. Zdravím, Jana K.  
 
Kde hledat obezitologa ?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Středa, 30 březen 2011

 

Dotaz: Dobrý den, jsem z Jičína a hledám lékaře, který by mi pomohl snížit váhu syna. Je mu 11 let a váží 44 kg a vysoký je 141 cm. Na první pohled se nejeví jako obézní, ale pokud se svlékne, je to hodně znát. Jsme sportovní rodina, ale tady je to fakt oříšek. Problém si myslím je, jak jej krmí babička, ale potřebuji pohled odborníka. Cholesterol i štítnou žlázu máme vyšetřenou a je vše v pořádku. Děkuji za odpověď. Vacková

Odpověď: Dobrý den paní Vacková, doporučuji Vám zatelefonovat do místní nemocnice, kde buď mají oddělení obezitologie, nebo Váš odkážou na jiného lékaře. Taktéž se domnívám, že Vaše praktická lékařka, případně Vaše endokrinoložka by měla mít seznam odborníků v nejbližším okolí. Bohužel Vám v místě Vašeho bydliště nemohu doporučit konkrétního odborníka, nemáme zde v současnosti navázanou žádnou spolupráci. S pozdravem J. Klinderová

 

 
Nemám nadváhu, ale stále myslím na to, že chci zhubnout  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Středa, 30 březen 2011

Dotaz: Dobrý den. Ráda bych slyšela Váš názor. Je mi 16 let a vážím 64 kg. Podle BMI nemám nadváhu, ale já se dobře rozhodně necítím a se svým tělem nejsem spokojená. Jím 5x-6x denně po dvou hodinách v přiměřeném množství. Můj jídelníček zahrnuje ovoce, pečivo, maso, vitamíny, syrovátku, vločky... zkrátka se snažím, abych jedla co nejpestřeji. Chodím 2x týdně na zumbu, 1x týdně tělocvik, chodím pěšky, do schodů apod. Přesto pořád nehubnu. V tomto \"režimu\" jsem již několik měsíců a pořád nic. Nenapadá mě důvod, proč nehubnu. Možná jediný, a to ten, že na jídlo nedokážu přestat skoro myslet. Jsem zvědavá na Váš názor. Děkuji za odpověď, Šárka

OdpověďMilá Šárko, děkuji za Tvůj dotaz, oceňuji, že si umíš přiznat, že něco není v pořádku a že se snažíš své nepříjemné pocity řešit. Pokud nemáš nadváhu, rozhodně Ti nedoporučuji hubnout, mohla by sis způsobit řadu velkých komplikací. Je skvělé, že chodíš pravidelně sportovat a že se snažíš i zdravě stravovat. Tvůj problém je pravděpodobně psychologického charakteru. Někdy se stává, že jsme nespokojeni sami se sebou nebo s něčím, co se v našem životě děje a snažíme se to napravovat právě tím, že kontrolujeme jídlo a snažíme se hubnout. Většinousi to vůbec neuvědomujeme. Doporučuji Ti, abys toto nepodceňovala a navštívila psychologickou poradnu, kde budeš mít možnost o všem více hovořit. AHOJ, Jana K.

 
Chci hubnout, ale nemám na to peníze  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Středa, 30 březen 2011

Dotaz: Ahojky, je mi 11,5 let a chtěla bych zhubnout, vážím 55kg....Ale nemám na časté nakupování ovoce a zeleniny. Bydlíme v bytě a cvičit nemůžu kvůli zdravotním problémům.,..a přístroj také nemáme a ani na něj nemůže mít !!!! Asi to nijak nepůjde :((

Odpověď: Ahoj, podle údajů, které uvádíš, nejsem schopna odhadnout, zda hubnout opravdu potřebuješ. Pokud člověk však chce něco změnit, je potřeba vždy něco obětovat. Zkus se poradit se svým rodičem, pravděpodobně to je jen tvůj dojem, že začít žít zdravě souvisí tolik s penězi. Vždyť pohyb můžeš provozovat venku - jezdit na kole, jít si zaběhat, být venku s kamarády, na sportovním kroužku apod. Můžeš také sama omezit sladkosti, smažená jídla a sladké limonády. Držím Ti palec, ahoj Jana 

 
Chci pomoci svému vnukovi  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 10 březen 2011

Dotaz: Dobrý den. Hledám pomoc pro našeho vnuka. Je mu 11,5 roku a má asi 63 kg. Bohužel nyní ho to ani neláká ven. Je spokojený pouze doma, televize, počítač a hry. Bohužel má stále pocit velkého hladu. Takže vstane i pozdě v noci a hledá v ledničce něco k jídlu. Pokud se mu to rodiče snaží rozmluvit, tak je z toho nešťastný a nervózní. Lékař prostě řekl, že má omezit jídlo. Rád bych mu chtěl pomoci, neboť vím, kam to vede. Děkuji.

Odpověď: Dobrý den, oceňuji Vaši snahu pomoci svému vnukovi. Obezita u dětí bývá často spojena se správnými stravovacími návyky v celé rodině. Ze strany rodičů je velmi důležitá důslednost, odstranění lákadel z dosahu dítěte a komunikace s dítětem o jeho problému a jeho řešení. Doporučuje se pravidelný jídelní režim s dostatečným množstvím bílkovin a zeleniny a zvýšení pohybové aktivity. Někdy je i vhodné navštívit psychologickou poradnu, protože nadměrné jedení může být i psychického původu. Mohu Vám doporučit probrat s rodiči, zda by se chtěli přihlásit do Rodinného kurzu snižování nadváhy (v blízkosti bydliště), či do poradny snižování nadváhy, zkuste se zeptat lékaře v místě bydliště na doporučení. V Praze kurzy snižování nadváhy pořádá společnost STOB (více informací o kurzech ZDE .

Přeji Vám hodně pevných nervů a úsilí, s pozdravem Klinderová    

 
Mám nadváhu?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 10 březen 2011

Dotaz: Dobrý den, Chtěla bych zhubnout v oblasti břicha a stehen, ale pořád se mi to nedaří. Přestala jsem jíst sladké a snažím se jíst zdravě. Měřím 164cm a vážím 62kg. Myslíte že mam nadváhu..? Děkuji předem..

Odpověď: Dobrý den, doporučuji Ti začít s pravidelnou pohybovou aktivitou, která je ideálně se zdravou stravou obsahující dostatek bílkovin a zeleniny ideální pro zdravý životní styl. Doporučuji například hodiny aerobiku, kde se hodně zadýcháš, ale i posílíš tělo. Dle hodnot, které uvádíš máš pravděpodobně pár kilo navíc, můžeš si to sama ověřit ZDE . Ahoj, Jana

 

 

 

 
Dcera drží dietu a stále přibírá, co mám dělat?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Středa, 23 únor 2011

Dotaz: Dobrý den, potřebovala bych poradit. Dceři je 13 let,  měří 170 cm, váží 92 kg. Už jsme byli u dětského lékaře, poslal nás na krevní testy a prý je vše v pořádku. Já zhruba před rokem upravila jídelníček všem, se starší dcerou jsme obě pár kilo shodily, ale Míša, přestože změnila jídelníček  s   námi, hraje volejbal, má i jiné pohybové aktivity, tak stále přibírá. Jsme z toho nešťastní všichni, poradíte nám co dál? Děkuji Týna.

Odpověď:  Dobrý den Týno, je nesmírně těžké poradit Vám takto „na dálku“. Pokud tomu správně rozumím, byla u Vaší dcery vyloučena jakákoli změněná činnost štítné žlázy. Je možné, že i přes změnu jídelníčku stále není jeho složení či množství potravin optimální. Někdy sice jíme tzv. zdravé potraviny, ale nehlídáme si množství vysokoenergetických potravin. Pro věk Vaší dcery je optimální příjem 8500 – 9400 KJ na den.  Dále hraje roli, zda se Vaše dcera nedojídá potají, důvody k tomu bývají různé, vesměs psychického rázu. Doporučuji Vám v prvé řadě obrátit se na dietologii či obezitologii v místě Vašeho bydliště, kde by Vám měli pomoci s kontrolou jídelníčku, poté případně konzultaci psychologa. S pozdravem Jana Klinderová Píchová

 
Je mi 12 let, chci zhubnout.  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Středa, 23 únor 2011

Dotaz: Dobrý den, je mi 12 let a měřím 153 cm a vážím 48 kg. Myslím, že bych měla něco zhubnout, protože mi jde poměrně vidět moje kulaťoučké bříško a taky bych si chtěla vypracovat nějaké svaly. Prosím pomoc, nevím jak. Předem moc děkuji Pajika.

Odpověď: Ahoj Pájo, domnívám se, že vzhledem ke svému věku, výšce a váze, které uvádíš, není zdravé, aby ses snažila příliš hubnout. Doporučuji Ti začít s pravidelnou pohybovou aktivitou, najdi si nějaký sportovní kroužek, který by byl alespoň 2 krát týdně (například aerobik, zumbu, nebo tomu podobné cvičení). Uvidíš, že se budeš cítit lépe. Snaž se omezit sladkosti a sladké limonády. Hlavně Ti však doporučuji soustředit se více na své kamarády a Tvé koníčky a važ si toho, jaká jsi. AHOJ Jana K. 

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Následující > Konec >>

Výsledky 12 - 22 z 86
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.