www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Jak pomoci osmileté dceři zhubnout?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Středa, 23 únor 2011

Dotaz: Dobrý den, mám dcerku 8 let 134 cm, 36 kg. Chtěla bych ji pomoci shodit tak 2 kg. Dcera ráda jí a domnívám se, že zbytečně velké porce a i ráda sladké. Co by měla hlavně jíst vím, sama jsem ve STOBU zhubla a stále si to držím, ale nevím na kolik KJ mohu snížit dceři příjem potravin? Sportuje 2 - 3 x týdně odpoledne. Děkuji za odpověď Knesplová

Odpověď: Dobrý den paní Knesplová, u dětí ve věku 7-10 let by se příjem energie měl pohybovat v rozmezí 7100 – 7900 KJ. U dětí se nedoporučuje snižování váhy, ale snažte se spíše váhu udržovat. Tím, že dcera poroste do výšky, se váha postupně upraví. Píšete, že dcera jí zbytečně velké porce a dost sladkého. Je tedy na Vás, jako na rodiči, zda  jí sladké odepřete či nikoli a budete servírovat přiměřené porce. J. Klinderová

 
Prosím o kontakt ve Zlínském kraji  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Středa, 23 únor 2011

Dotaz: Dobrý den! Jsem z Uherského Brodu, Zlínský kraj a mám dceru, která je obézní a chtěla bych odbornou radu. Tak Vás prosím, jestli je nějaká poradna u nás ve zlínském kraji! Děkuji předem za vaši odpověď! S pozdravem Lenka R.

Odpověď: Dobrý den Lenko, doporučuji Vám obrátit se na svého ošetřujícího lékaře a poproste ho, zda by Vás doporučil na obezitologii či dietotologii ve Vašem kraji. Můžete také zkusit zkontaktovat paní Kroupovou, která vede kurzy snižování nadváhy STOB v Otrokovicích, kontakt naleznete ZDE. S pozdravem Jana Klinderová

 
Moje dcera nechce jíst zeleninu  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 11 únor 2011

Dotaz: Dobrý den mám tento dotaz. Jaký je kalorický příjem u dětí ve věku 14 let? Já jsem byla vždy štíhlá, až po té co jsem začala brát antikoncepci (před 14 lety) jsem pomalu a postupně nabrala 30 kg (tzn. z 56 na 86) když zhubnu - redukční dietou (nižší příjem x vyšší výdej) je to max. 6 kg a víc nic. Moje dcera (14) začala v období menstruace neuvěřitelně přibýrat - 170/84 přestože se snažíme jíst sřídmě. Docházíme k obezitologovi a máme následující problém. Dcera nepozře žádnou zeleninu (mimo rajčat) již 12 let - můj manžel ji nepozře 40 let a je stále štíhlý, diabetolog nařídíl zeleninové večeře a obědy ve školní jídelně, kde moje dítě také nejí. Řekl, že pokud nejí, nahradí jablkem. V tomto případě se moje dcera dostává na na hodnotu max. 1400 kcal denně., což není v případě dítě ve vývinu možné. Chci se zeptat pokud odmítá jídlo ve školní jídelně (ve 13.30 - dřív nemá šanci se tam dostat) mohu to nahradit celozrným pečivem, nízkotučným sýrem a drůbeží šunkou? Večer pravidelně vařím domácí stravu a postrám se, aby měla dle obezitologa správný druh večeře. Veškerý problém je ten, že nejí zeleninu (žádnou) stejně jako manžel a nemíní to změnit a s tím nepohnu. Je to bohužel rodová záležitost, která trvá již několik generací v manželově rodině. Tam jsou ovšem všichni štíhlí a mají skvělé spalování. Dcera bohužel zdědila dispozice po mě. Za každý koláč - 20 km chůze, aby se nepřibralo. Díky za odpověď. Romana

Odpověď: Dobrý den Romano, energetický příjem u dětí ve věku 14 let by se měl pohybovat okolo 9400 – 11200 KJ/den (tj. 2700 – 2700 kcal). Je přirozené, že v období nástupu menstruace se mění hormonální hladiny v těle a váha může kolísat, zrovnatak některá antikoncepce může také v tomto směru působit. Doporučuji Vám toto konzultovat s gynekologem a taktéž doporučuji návštěvu endokrinologa pro vyloučení nesprávného fungování štítné žlázy.  

Pokud dítě nejí zeleninu, není to samozřejmě ideální, ale rozhodně to není nutným důvodem k obezitě. Je pravděpodobné, že budete potřebovat upravit jídelní režim a poměr potravim (například snížit příjem sacharidů a zvýšit příjem bílkovin a vlákniny). Samozřejmě je důležitý pravidelný jídelní režim, pitný režim a dostatek pohybu. Pokud dcera ve 14 letech odmítá jíst ve školní jídelně, samozřejmě lze oběd nahradit svým obědem v krabičce, případně sacharidy s bílkovinami a zeleninou. Není to samozřejmě ideální. Doporučuji Vám vyhledat odborníka v místě vašeho bydliště, který by vás tímto dlouhodobě provázel, případně Kurz snižování nadváhy pro rodiny. S pozdravem Jana Klinderová

 
Mám podváhu, ale cítím se dobře.  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 11 únor 2011

Dotaz: Dobrý den. Dívala jsem se na váš odkaz a dělala jsem si test BMI je mi 15 let a měřím 178 a vážím 48kg. Ve vašem testu mi vyšlo že jsem podvýživená a měla bych vyhladat lekáře já si ale příjdu v pořádku. Myslím si že i dost jím a žádné diety také nedržím tak jsem se vás chtěla zeptat co mám dělat? Děkuji  L.

Odpověď: Dobrý den L., moc děkuji za Váš dotaz. Vaše podváha je opravdu veliká, doporučuji Vám navštívit obvodního dětského lékaře a poprosit ho o celkové vyšetření (tlak, krevní obraz). Je jen možné, že Vám mohou chybět nějaké vitaminy, minerály, které jsou důležité pro celkový zdravý rozvoj těla. Nadměrná vyhublost může být způsobena například změněnou funkcí štítné žlázy. S váhou také souvisí nástup první menstruace, někdy se kvůli podváze vůbec nedostaví. Je však také možné, že lékař shledá, že je vše v pořádku, nicméně doporučuji ho navštívit, abyste nezanedbala nějaké důležité zdravotní záležitosti. Takže doporučuji celkové lékařské vyšetření. Moc zdravím, Jana Klinderová

 
Mám obezitu, na koho se mám obrátit?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 11 únor 2011

Dotaz: Dobrý den. Je mi 13 let a mám nadváhu, možná skoro obezitu. Měřím 163 cm a vážím 76 kg. Závodně se věnuji sportu 4 x týdně. Nechci se na to vymlouvat, ale z otcovy strany jsou obézní asi všichni, a tak jsem to tak trochu i zdědila. Se svojí váhou zápasím už tak od třetí třídy, už jsem omezila jídlo na 5x denně, snažím se vynechávad sladké, nějaký čas jsem i počítala kalorie, ale stále se mi nedaří zhubnout. Jaký by byl v mém případě ideální příjem denně při redukci? a má cenu se obrátit na nějakého odborníka, popřípadě na jakého? jsem z Hradce Králové. Předem děkuji za odpověd, Lucka.

Odpověď: Milá Lucko, děkuji ti za důvěru, s jakou se na nás obracíš. Nutno říci, že se ve tvém případě už jedná o obezitu a ta může mít dlouhodobě vliv na opravdu vážné zdravotní následky. Doporučuji ti zajít za svou dětskou lékařkou (samozřejmě s rodičem) a poprosit ji, zda by ti nechala vyšetřit štítnou žlázu - vzhledem k tomu, že máte obezitu, jak píšeš,„v rodině“ je dobré zjistit, zda vše ve tvém funguje tak jak má. Dále by ti tvá lékařka měla doporučit dietologa či obezitologa ve tvém okrese. Neváhej s návštěvou lékaře, vždy je lepší, když ti s tímto problémem bude někdo pomáhat. Ahoj Jana K.    

 
Mám dost sportu, ale co mám jíst?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 11 únor 2011

Dotaz: Dobrý den je mi 14 let, měřím 158 cm a vážím 55 kg. Chtěla bych zjistit, kolik bych měla zhubnout a také kterému jídlu bych se měla vyvarovat a kdy jíst např. ovoce, kdy zeleninu, pečivo (chleby, rohlíky - jestli nejsou tučné) Dělám závodně tanec ( trénink asi 4 týdně) pohybu mám tedy dost, také lyžuji, bruslím, jezdím na kole, ale to jen ve volném čase. Nemám žádné problémy, ale také bych chtěla dobře vypadat a většina tuku se mi ukládá v bocích a bříšku. Děkuji Předem Sárina

Odpověď: Milá Sárino, vzhledem k hodnotám, které uvádíš se domnívám, že jsi hezká dívka se sportovním tělem. Rozhodně se nedá hovořit o nějaké vážné nadváze. Nutno říci, že u sportujících jedinců je vyšší podíl svalové hmoty a ta je o něco těžší než hmota tuková. Rozhodně by ses neměla snažit hubnout o více než 2 – 4 kg, spíše se pokus upravit svůj jídelníček, tak aby ses stravovala pravidelně 5 krát denně, omezila vysokoenergetické potraviny jako sladkosti, limonády apod. Je důležité mít dostatek bílkovin (mléčné výrobky, maso) a dostatek zeleniny. Sacharidy (přílohy, ovoce, pečivo) jsou také velmi důležité, ikdyž by se měly objevovat v kontrolovaném množství.

Zkus si prostudovat naše webové stránky www.hravezijzdrave.cz, najdeš tam spoustu důležitých informací. Ahoj Jana K.  

 
Nevím jak "správně jíst"...  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Úterý, 01 únor 2011
Dotaz: Dobrý den,je mi 17 let měřím 164 cm a vážím 65 kg.Chtěla bych zhubnout asi tak 10 kg,jen nevím jak správně jíst.Předem děkuji za radu. Denisa
Odpověď: Milá Deniso, doporučuji Vám pročíst si naše internetové stránky, kde se dozvíte spoustu informací ohledně zdravého životního stylu a zdravého stravování. Můžete začít dodržováním pravidelného jídelního režimu - jídlo 5 x denně a začněte s pravidelnou pohybovou aktivitou. Jana Klinderová
 
Je můj syn obézní?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pondělí, 31 leden 2011

Dotaz: Dobrý den mám syna, je mu sedm roků,měří 142cm a váží 60kg,v noci se počůrává, někdy i přes den se mu stane že je mokrý,může se hovořit o obezitě? Děkuji Linhartova Jana

Odpověď: Dobrý den, vzhledem k hodnotám BMI a věku dítěte se jedná o obezitu. Váš ošetřující lékař Vás již pravděpodobně odeslal na obezitologii. Pokud se týká pomočování dítěte, může mít spouštěče fyziologické či psychologické, důvody mohou být různé. Dopotučuji Vá konzultovat s ošetřujícím lékařem, kterého dítě pravidelně navštěvuje.

S pozdravem J. Klinderová  

 
Mám vysadit Euthyrox?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 12 listopad 2010

Dotaz: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli je možné, když beru Euthyrox něco málo přes rok, jestli je možné, že jsem po něm přibrala přes 10kg? Jsem z toho nešťastná a nemůžu se nadbytečných kil vůbec zbavit, i přes to, že žiju stále stejným životním stylem. Nebylo by lepší, kdybych ho vysadila? Předem děkuji za odpověď Anita

Odpověď: Dobrý den Anito, Euthyrox v žádném případě sama nevyazujte, prodiskutujte svoji situaci s ošetřujícím endokrinologem a začněte si hlídat jídelníček - někdy se zdá, že je zdravý, ale musí mít i přiměřené množství kalorií a k tomu byste měla mít i dostatečný výdej pohybem (min. 2x týdně 1 -1,5 hodinu).S pozdravem Jana Klinderová

 
Jsem závislá na počítání kalorií.  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Úterý, 09 listopad 2010

Dotaz: Dobrý den, je mi 15 let. Měřím 164cm a vážím 52-53kg, což se může zdát jako štíhlá dívka, nicméně mám ochablé svalstvo a tím pádem partie jako zadek a stehna vyplňuje do \"normálních\" tvarů tuk. (možná proto menší váha než u atletek mého věku). Před několika lety jsem vážila 70kg, omezením stravy a zažívacími potížemi (přiznám se, že jsme trpěla bulimií, ze které už jsem vyléčená a úspěšně bojuji) jsem shodila zhruba 10kg, bohužel hodně na svalech. Ze 60kg na 52kg jsem shodila především počítáním kalorií a zdravým jídelníčkem a taky sportem. Bohužel, počítání kalorií se mi stalo \"závislostí\". Nyní se pohybuji okolo 6500-7500kj/den. Svou dávku bych možná ráda zvedla, ale mám pocit, že tloustnu pokaždé, když zvýším příjem, proto se pohybuji někdy i na spodní hranici. S tímto příjmem nehubnu, ale četla jsem, že by se mělo jíst až 10 000 Kj, což se mi zdá moc (pro můj metabolismus). Nejsem aktivní sportovec, doma se protahuji a občas cvičím, 2x týdně sportuji (tělocvik a kroužek) a každý den chodím pěšky 2-3 km. Prosím Vás o diskrétnost tohoto dotazu, za svou dávnou chorobu se stydím. Ráda bych znala Váš názor. Děkuji, M.

Celý článek...
 
Kolik KJ k udržení váhy?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 29 říjen 2010

Dotaz: Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, kolik kalorii můžu za dej přijmout, abych si udržela váhu??? Měřím 175cm /72 kg. Po dobu hubnutí jsem přijímala cca 4500-5200 kj.  Děkuji za odpověd, Petra Třosová

Odpověď: Ahoj Petro, bohužel Ti nemohu dát jednoznačnou odpověď, pokud neznám Tvůj věk. K Tvému hubnutí musím dodat, že příjem Kj, který si měla během huhbnutí je opravdu velmi nízký, můžeme hovořit o podvýživě. Doporučuji Ti navštívit dietologa, který ti konkrétně poradí jak udržovat váhu, je možné, že bude potřeba dodat i některé důležité vitaminy a minerály, které jsi mohla při hubnutí zanedbat. Ahoj Jana Klinderová Píchová

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Následující > Konec >>

Výsledky 23 - 33 z 86
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.