www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Je moje váha ideální?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 29 říjen 2010

Dotaz: Dobrý den, chtěla bych se zeptat kolik kg bych měla zhubnout, aby byla moje váha ideální a nebo jestli je to už ted v pořádku. Je mi 16, měřím 165cm a vážím 58kg. Děkuji za odpověd, Naty

Odpověď: Dobrý den Naty, vzhledem k hodnotám, které uvádíš mohu říct, že Tvoje váha je nyní opravdu zcela v normě (je tedy ideální). Rozhodně Ti nedoporučuji žádné další hubnutí! Snaž se dodržovat pravidelný jídelní režim, je důležité nezapomínat na dostatečný příjem bílkovin (mléčné výrobky, zakysané výrobky), ryby, zeleninu. A také na pravidelnou pohybovou aktivitu. Ahoj Jana Klinderová Píchová   

 
Mám nadváhu?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 29 říjen 2010

Dotaz: Ahoj je mi 11 let a měřím 160cm, vážím ale 54kg. Mám nadváhu? Pusík

Odpověď: Ahoj, Vzhledm k hodnotám, které uvádíš můžeme hovořit o mírné nadváze. Důležité však je jak se člověk sám cítí. Naše váha není to hlavní, důležitější je jací jsme jak se chováme k druhým lidem, jak si umíme užívat své koníčky apod. AHOJ Jana   

 
Kolik kalorií?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 29 říjen 2010

Dotaz: Kolik kcal se maximálně může denně sníst? Sabča

Odpověď: Ahoj Sabčo, bohužel nemohu odpovědět na tvůj dotaz vzhledem k tomu, že neznám tvůj věk ani jak často máš pohybovou aktivitu. Tyto hodnoty se vždy liší podle každého člověka individuálně. AHOJ Jana 

 
Jaký příjem by moje dcera měla mít?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 29 říjen 2010
Dotaz: Dobrý den, mám dotaz ohledně dospívajících dětí. Moje dcera má menší nadváhu (15let, 170cm, 67kg) přestože pravidelně 4-5 x týdně sportuje včetně posilovaní a snaží se jíst pravidelně po 2-3 hod, je pravda že když přijde ze školy je hladová a hodně toho sní... Chci jí pomoci a tak jsme na in-netu našli počítání příjmu a výdeje energie a pravidelně zapisujeme a právě že můj dotaz spočívá v tom kolik energie denně by mělo dítě 15 – 18 let přijmout aby zdravě redukovalo? PS: dietologa jsme zatím nenavštívili, myslím, že když má jen lehkou nadváhu není to třeba. Děkuji mnohokrát Vávrová

Odpověď: Dobrý den paní Vávrová, velmi oceňuji Vaši snahu být své dceři nápomocná. Příjem energie by se měl u 15 - 19 letých pohybovat mezi 10.500 - 13.000 KJ. Vzhledem k tomu, že dcera hodně sportuje, má tedy velký výdej energie,  doporučuji držet se spíše spodní doporučované hranice, než začínat s nějakým omezováním. Důležité je nastolit pravidelný jídelní režim a pro děti a mladistvé je důležitý dostatečný příjem bílkovin. Musím připomenout, že jak píšete, Vaše dcera sportuje a posiluje, je možné, že dle tabulek nemusí být zcela relevantní posouzení její nadváhy - svaly totiž váží více než tuková tkáň. Doporučuji Vám prostudovat naše internetové stránky, kde se dozvíte více informací a tipů na zdravé stravování. S pozdravem, Jana Klinderová Píchová
 
Jsou nadbytečná kila v oblasti břicha nebezpečná?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 30 září 2010

Dotaz: Dobrý den, je mi 14 roků, měřím 156 cm a nyní vážím 77 kg. Chtěla jsem se zeptat kolik je na můj věk a moji výšku ideální váha a jestli má nadváha je nebezpečná? Většinu kil mám bohužel na bříšku, nohy a zadeček mám celkem štíhlé. Četla jsem, že právě nadbytečná kila v oblasti břicha jsou nebezpečná. Lucka

Celý článek...
 
Mám kardiologické a ortopedické problémy  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 30 září 2010

Dotaz: Mám problém s nadváhou, už jsem celá zoufalá, neboť i zdravotních problémů mám několik. Na počítači jsem ještě amatérka, ráda bych se stala členkou, ale jsem ze Slovenska, takže mám šanci přes internet se nějak zapojit. Ráda přijmu rady od jiných, mám problém ortopedický a kardiologické problémy, takže nevím jak na to, abych nehladověla s léky. Foldesová

Odpověď: Dobrý den paní Foldesová, vzhledem k tomu, že, jak uvádíte ve svém dotazu, jste medikovaná a máte zdravotní problémy, doporučuji Vám v prvé řadě zkonzultovat svůj úmysl snižovat nadváhu se svým ošetřujícím lékařem. Pokud se týká internetových diskuzí ohledně hubnutí dospělých, mohu Vám doporučit společnost www.stob.cz, kde jistě naleznete dospělé se stejnou problematikou k případné diskuzi. S pozdravem Klinderová Píchová

 
Moje dcera je příliš hubená  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 23 září 2010

Dotaz: Dobrý den, chtěla bych se zeptat - dcerka má za dva měsíce 12 let, je vysoká 163 cm, váží 35 kilo, jí opravdu všechno, navíc i ráda mlsá, jak sladké pečivo tak ve formě bonbonů apod. Dle obvodní lékařky to nemáme řešit, že je v pubertě a všechno se může ještě změnit. (?) Mám trošku obavy, aby to nemělo v pozdějším věku nějaký zdravotní dopad. Díky tomu, že se rychleji za poslední rok vytáhla, ji pobolívají záda, má 10% skoliózu páteře, občas ji pobolívají nohy. Doktor doporučil cvičení, vitamíny. Dcera aktivně od 5 let cvičí aerobik. Nerada bych něco zanedbala, mám ještě menšího syna, o stravu se snažím dbát. Je možné poradit nám, na koho se máme obrátit? Děkuji hezký den Majka

Celý článek...
 
Dcera sportuje, i přesto má velké bříško  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 23 září 2010
 
Dotaz: Dobrý den, měla bych dotaz ohledně naší 10leté dcery. Při výšce 150 cm má 42 kg, není nějak silná, ale všechen tuk se jí ukládá v bříšku. Právě dospěla do věku, kdy už jí to začíná vadit, začíná bříško schovávat. I ve škole už se jí začínají posmívat. Dvakrát v týdnu chodí na plavecké tréninky a ještě chodí na hip-hop. Má ještě spoustu dalších aktivit (brusle, lyžování atd.), přesto má břišní svaly strašně povolené. Ráda bych jí naučila nějaké cviky, ale mám strach, aby jí to spíše neublížilo. Přemýšlím, že bych jí domluvila konzultaci u fyzioterapeutky. Jinak má také neuvěřitelný apetit od malička. Prosím poraďte, jak jí domluvit, aby s tím něco dělala a přitom ji nezranit. Děkuji za odpověď Monika Lukešová
Celý článek...
 
Hodně sportuji a přesto se mi nedaří zhubnout  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 17 září 2010
Dotaz: Dobrý den, je mi 13,5 let, měřím 156cm a vážím 54kg. Moc bych chtěla zhubnout. Přes rok závodně tancuji (tréninky 3-4 týdně), ale teď nejsou a tak mám problém. Samozřejmě i teď hraju tenis, cvičím a posiluji, ale nehubnu. Někdy večer dostanu hrouznou chuď na sušenku a nedokázu si jí odepřít. Prosím pomoc. Nevím co a jak bych měla jíst atd. Nechci, aby se mi v nové škole posmívali (hlavně kluci). Majda

Odpověď: Ahoj Majdo, velmi oceňuji, že se věnuješ tolik pohybu, tvůj trénink se zdá být docela intenzivní. Vzhledem k tomu, že máš pravděpodobně docela hodně svalové hmoty, může tvoje váha být vyšší, ikdyž ve skutečnosti můžeš vypadat jako někdo kdo má o 5 kg méně. Svaly totiž váží víc než tuk. Sušenky obecně nejsou ideální potraviny, ať už jsi štíhlá nebo nikoli, tělu totiž nedodají moc látek potřebných k vývinu. Doporučuji ti, vymyslet si nějakou jinou aktivitu "do zásoby", se kterou začneš, až na tebe přijde večer zase chuť na sladké. Může to být například dát si horkou vanu, podívat se na něco na internet, uvařit si dobrý čaj. Postupně si na to zvykneš a  chuť na sušenku se trochu oslabí. Zkoušej to, úspěchy se jistě postupně dostaví. AHOJ Jana
 
Je mi 16 let, jaký bych měla mít příjem KJ?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 17 září 2010
Dotaz: Dobrý den, je mi 16 let, vážím 65 kg a mám 168 cm. Kolik kilo by bylo optimální zhubnout a jaký by měl být můj denní příjem? Děkuji Anna

Odpověď: Dobrý den Anno, podle údajů, které uvádíš, je tvá váha v pásmu velmi lehké nadváhy. V tvém věku, pokud pravidelně nesportuješ a studuješ na nějaké střední škole je to běžný jev, protože hodně sedíš a máš pravděpodobně málo pohybu. Doporučuji ti začít s nějakou pohybovou aktivitou, ideálně 2-3 krát týdně, snaž se dodržovat pravidelný jídelní režim. Můžeš se podívat na naše internetové stránky na nějaké tipy na zdravé snídaně a svačiny. Pokud se týká doporučovaného příjmu KJ pro tvůj věk, pohybuje se v rozmezí 10.500 – 13.000 KJ. Jedná se samozřejmě pouze o doporučení, které by mělo být doplněno pohybem 2-3krát týdně. Snaž se však věnovat hlavně svým zájmům a svým kamarádům, spíše než sledování svoji váhy. Ahoj Jana Klinderová Píchová

 
Poraďte mi, co jíst na snídaně a svačiny?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 16 září 2010
 
Dotaz: Dobrý den, mám 13 letou dceru. Je normálně štíhlá, nemá nikde vylezlé kosti. Nechci aby tloustla a ona sama se toho taky bojí. Já sama jsem taky štíhlá a normálně jím. Jak by se měla stravovat, když nějak nadměrně nesportuje (jednou týdně atletika), ale někdy si jde zaplavat, někdy jezdí na kole, chodí se psem...Nemohla byste mi poradit nějaké tipy na vhodné snídaně, dopolední a odpolední svačiny? A jak by měli být velké porce k obědu a večeři? Kolik by měla dostávat knedlíků, těstovin, rýže atd.? Nemohla byste to uvést třeba kolik naběraček, hrnečků atd? A jak často si může dávat zmrzliny, sušenky? A které jsou vhodnější? Já i moje dcera předem děkujeme za vaše odpovědi. Magdaléna Nová
 
Odpověď: Dobrý den paní Nová, velmi oceňuji, že vedete dceru k pohybu. Při zdravém stravování klademe důraz na pravidelný jídelní režim a vyváženost všech složek potravin s důrazem na dostatek bílkovin. Sušenky, zmrzliny a jiné vysoko-energetické potraviny by se v ideálním případě v jídelníčku objevovat neměly vůbec. Doporučuji Vám prostudovat naše webové stránky, kde se požadované informace dočtete. Podívejte se na tabulku, kde uvádíme doporučovaný počet porcí - zde, kde 1 porce = 600 KJ. V databázi potravin - zde se můžete podívat jaké jsou energetické rozdíly v jednotlivých potravinách. Tipy na snídaně a svačiny pak naleznete například zde.
S pozdravem Jana Klinderová Píchová 
   

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Následující > Konec >>

Výsledky 34 - 44 z 86
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.