www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Co na snídaně a na večeře?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 22 duben 2010

Dotaz:

Dobrý večer, můžete mi prosím poradit, co dávat dvouletému dítěti na snídaně? Přijde mi, že jen bílé pečivo mu moc nestačí. Je brzy unavený. Celozrné pečivo nemůže, protože je to těžce stravitelné - to mám z časopisů. Co třeba ovesné vločky, špaldu, jáhly? Ještě bych se ráda zeptala, jestli je vhodné dávat na večeři pečivo nebo je lepší večeře teplá. Děkuji za Odpověď  Horňáková

Celý článek...
 
Kde najdu lázně pro obézní děti?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý den, chtěla bych se zeptat kde v ČR jsou odtučňovací lázně pro děti, nejlépe jižní, střední a západní čechy. A kde by mi sestavili nějaký jídelníček. Děkuji Martina Č.

Odpověď:

Dobrý den paní Martino, lázně pro obézní děti najdete například zde:

Lázně Poděbrady - www.lazne-podebrady.cz
Říčany - Olivova dětská léčebna - www.olivovna.cz
Karlovy Vary - www.manes-spa.cz
Lázně Kynžvart - www.detskalecebna.cz
Lázně Bludov - http://lazne-bludov.cz

O nejbližších lázních by Vás měl informovat Vás obvodní lékař. Ohledně sestavení jídelníčku Vám doporučuji obrátit se na odborné pracoviště dietologie či obezitologie. Můžete využít odkazy na odborníky na našich webových stránkách. S pozdravem Píchová Jana

 
Jak snižovat váhu u pětiletého syna?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý den, mám 5 letého syna, kterému zjistili vyšší cholesterol. Jedna pani doktorka nám řekla, že nemá jíst máslo, sádlo, čokolády. Že může jen vysokoprocentní šunku a měl by jíst luštěniny, které ale odmítá. Naopak jeho praktická lékařka zase tvrdí že nějaké extra diety by držet neměl že roste. A máslo a takové věci potřebuje, tak vlastně nevím co synovi dávat. Váží 30kg a měří 119cm. Můžete mně, prosím, poradit? Předem děkuji za odpověď Šárka Chalupová

Odpověď:

Dobrý den paní Chalupová, u dětí se nedoporučuje drastické snižování váhy, doporučuje se spíše udržování váhy s tím, že dítě poroste do výšky. Doporučuji Vám omezit vysokoenergetické potraviny (hranolky, smažené pokrmy, čokolády, sušenky, bonbony apod.) a nápoje (Cola, Fanta, sladké nápoje). Důležitou roli hraje pravidelný jídelní režim , dále doporučuji dostatečný příjem všech nezbytně důležitých složek potravy s důrazem na bílkoviny, které hrají nezastupitelnou roli ve výživě dětí. Nezapomínejte na dodržování pitného režimu. Doporučuji Vám prostudovat podrobněji informace na našich webových stránkách, případně na stránkách www.vyzivadeti.cz

Energetický příjem pro 4-7 leté dítě se pohybuje okolo 5800 - 6400 KJ. S pozdravem Píchová Jana. 

 
Jak je to s tukem v těle?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, do jaké míry je zdravé snižovat moji váhu. Měřím 158, vážím 47 kg a je mi patnáct let. Podle digitální váhy, je můj obsah tuku v těle cca 19%. Je to vysoká nebo normální hodnota? Sportuji poměrně často (min. 3x týdně trénink aerobicu a o víkendech lyžování, běžky, in-line brusle, kolo....), jím tak pravidelně, jak mi to dovoluje denní rozvrh, ale stále se mi nedaří příliš zhubnout. Co se s tím dá dělat? Děkuji předem za odpověď. Tereza Knoblochová


Odpověď:

Dobrý den Terko, velmi oceňuji Vaši pravidelnou pohybovou aktivitu! Podle tzv. percentiových tabulek pro děti je Vaše váha vzhledem k výšce a věku úplně v normě - proporční. Je přirozené, že se ve svém věku hodně soustředíte na svoji postavu, své tělo, nezapomínejte však upírat svoji pozornost hlavně na koníčky a na čas, který trávíte s přáteli. Pokud se týká zdravého jídelníčku, vždy je dobré dodržovat pravidelný jídelní režim a měly by se objevovat všechny důležité složky potravy - jídelníček by měl obsahovat dostatečné množství bílkovin a zeleniny, sacharidy a ovoce jsou nezastupitelné pro dodání energie do těla, tuky jsou taktéž velmi důležité - rozpouští se v nich některé vitaminy. Tukové zásoby v těle jsou důležité především pro ochranu důležitých orgánů. V neposlední řadě by pak tělu neměly chybět minerály a vitaminy obsažené hlavně v zelenině a v luštěninách.

Pokud se týká Vašeho dotazu o obsahu tuku v těle, odborníci uvádí, že nornální rozsah tukové tkáně u dospělých mužů  představuje 10-20% z celkové tělesné tkáně, u dospělých žen je fyziologicky dán vyšší podíl tuku 18-28%.

S pozdravem  Jana Píchová

   

 
Potřebuji poradit s jídelníčkem  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý večer! Potřebovala bych poradit s jídelníčkem pro mého syna. Bude mu v dubnu 11let. Měří 145cm a váží 47kg. Celkově moc tlustě nevypadá, ale má vcelku velké břicho, jako by se mu všechno ukládalo jen tam. Hraje fotbal, chodí i bruslit, hodně jezdí na kole, takže nějaký pohyb taky má. Můžete mi poradit? Děkuji Zuzana Vacková.

 

Odpověď:

Dobrý den paní Vacková,

velmi oceňuji, že je Váš syn veden k pravidelné pohybové aktivitě. Na našich stránkách se můžete inspirovat v potravinové databázi, jakým způsobem lze nahradit jídla vysokoenergetická za jídla s nižším obsahem energie. Vzhledem k tomu, že Váš syn přichází do puberty a hodně sportuje je nutné, aby v jídelníčku byla zachována pravidelnost a dostatečný příjem bílkovin. S pozdravem Píchová Jana.      

 
Jsem celiačka a diabetička a snažím se zhubnout  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý den! Chtěla bych poradit co mám dělat, když vážím 69kg, měřím 170cm, jsem diabetička a celiačka, je mi 15 let a chci zhubnout a zformovat postavu. Sladké jím maximálně dvakrát za týden a to v podobě kostičky čokolády. Jinak jim zdravě a piji 2-3l vody denně. Cvičím každý den 1-2 hodiny (posiluji, aerobic, spining, rotoped, orbitrak, kolo, kolečkové brusle, běh, procházky, lyže, běžky, plavaní). Stále se mi nedaří zhubnout - chtěla bych shodit alespon 10kg. Kolik bych měla přijmout KJ? Prosím o radu. Děkuji:-) Michaela Kotyková

 

Odpověď:

Dobrý den Michaelo,

je skvělé, že se intenzivně věnujete pohybu, který je sám o sobě výborný pro rozvoj a udržování dobré fyzické i duševní kondice. Pokud se týká snižování váhy, doporučím Vám informovat o Vašem záměru snižovat váhu ošetřujícího lékaře - vzhledem k diagnózám, které uvádíte to považuji za nutné. Pokud se týká rady ohledně výživy musím Vás taktéž odkázat na výživového lékaře, nejsme odborníky na speciální typy diet. Děkuji za pochopení, Píchová Jana. 

 
Dcera hodně sportuje, trénuje - jak doplňovat energii?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý den, mám na Vás dotaz, který se týká mé dcery. Je jí 11 let a měří 150 cm a váží 56,6 kg. Od mala byla taková malá pucka. Ve 3 letech jsme ji zapsali do plavání, kam chodila 2x týdně. Mimoto se snažíme o víkendu sportovat. Nyní dcera chodí do plavání 3x týdně, 2x má aerobik (někdy i 3x), 1x sportovní - míčové hry. V květnu 2009 jsme navštívili poradnu pro léčbu obezity, protože měřila 145 cm a vážila 59 kg. Poradili nám jak jíst, co omezit. Za 2 měsíce zhubla 2,5 kg , za další 2 měsíce další skoro 2 kg. Zastavila se na váze 55,6 kg. a nemohla už dál nic shodit. V prosinci byla nemocná, brala antibiotium, po té byly vánoce, tak toho sportu moc nebylo a přibrala asi 1 kg. Nyní, kdy už jedeme opět v zavedeném režimu, nemůžeme se dostat z váhy 56,6 kg. Nevím, jak jí dělit dávky před a po cvičení. Ráno snídá, a svačinu do školy si bere ovoce, oběd ve škole, svačina - mléčné výrobky a měla by večeřet, ale chodí do plavání od 18 - 19 hod, nebo 19 - 20 hod. Mám jí jídlo dávat před a nebo právě po tréningu? Leona Ágová

 

Odpověď:

Dobrý den paní Ágová, velmi oceňuji fakt, že umožňujete dceři dostatek pohybové aktivity, taktéž, že má pravidelný jídelní režim, tolik důležitý pro zdravé stravování. Ve dnech, kdy má dcera večerní trénink doporučuji  rozdělit večeři na dvě menší části. Na dobu před tréninkem (min. 1 hod. předem) dávat spíše sacharidy, aby mělo tělo z čeho během pohybové zátěže brát, po tréninku pak zařaďte spíše zeleninu, bílkoviny. Vzhledem k tomu, že dcera opravdu intenzivně sportuje je nutné brát v úvahu, že její tělo je z velké části složené ze svalové hmoty - a ta je těžší než tkáň tuková. Dále si uvědomte, že dcera je věku, kdy ještě poroste do výšky a jak je známo 1 cm do výšky je jako by dítě shodilo 1kg váhy. Je tedy klidně možné, že dcera povyrostla, proto také váha více neklesla. Nepovažuji tedy za nutnost snižování váhy, ale u dětí tolik doporučované udržování váhy. Ukkazatelem by Vám mohly být také hodnoty pas-boky.

Mnoho úspěchů přeje Jana Píchová.

 
Můj tříletý syn má velké bříško  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý den..chtěla bych poradit, jak snížit váhu u mého 3-letého syna. Při 100cm váží 25kg, má hlavně veliké břiško. Nemám ten pocit, že by jedl nezdravě, sladkosti téměř nekupujeme, jí hodně ovoce, jen nechce skoro vůbec jíst zeleninu. Při testech na štítnou žlázu mu zjistili, že má lehce zvýšenou funkci, ale prý by to snad nemělo mít vliv na metabolisms..Jeho otec jako dítě byl hodně obézní, ale ted je štíhlý a já byla do těhotneství také štíhlá, ted mám nadvahu asi 10kg..Ráda bych vyhledala nějakou odbornou pomoc, abych synovi třeba ještě nějak neuškodila..Vidím, že mu nadváha začína vadit i v pohybu. Děkuji za odpověd. Jindra Holcová

Odpověď: 

Vážená paní Holcová, velmi Vás oceňuji za snahu řešit tento problém, protože zdravotní následky  interní i pohybové u vašeho syna by v budoucnu mohly být velmi nepříjemné. Taktéž oceňuji, že jste se rozhodla nejprve se poradit s endokrinologem a  ověřit si, zda problém nemůže být  zcela původu hormonálního - vždy je vhodné v takovém případě tuto možnost vyloučit. Vzhledem k tomu, že s léčbou dětí takto nízkého věku nemáme zkušenosti, doporučuji Vám obrátit se na specialistu - dietologa či obezitologa a požádat o rozbor jídelníčku. Doporučuji Vám podívat se do seznamu odborníků - lékařů na našich webových stránkách. S pozdravem Píchová Jana. 
 
Dcera užívala Herbalaif  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý den chtěla bych poprosit o radu mojí dceři je 9 let, od malička dle mého názoru má problém s váhou její pani doktorka má názor, že je pěkná - při výšce 150 cm váží 56kg. Docházala do poradny pro zdravou výživu pani nám řekla, že její jídelníček je v pořádku doporučila jí koktejl HERBALAIF a zhubla 4kg. na centimetry v průměru 10cm, ale po vysazení nabrala 6kg. Sportuje - hraje tenis, bruslí, cvičí - už si nevíme rady co děláme špatně. Je pravda, že může být obezita dědičná v rodině máme problémy s nadváhou i já sama jsem měla problémy po dětech. Nyní jím vše na co mám chuť a při výšce 172 cm je moje váha 63kg. Co tedy dělám špatně děkuji za radu. Králová Vladimíra

Odpověď: 

Dobrý den paní Králová, při snižování nadváhy u dětí není vhodné užívat potravinové doplňky. Vaše dcerka má opravdu velmi vysokou nadváhu, doporučuji Vám navštívit specializované pracoviště dětské dietologie (bývá ve většině okresních nemocnicích a některých poliklinikách) a pracoviště endokrinologie, aby se vyloučilo, že obezita není způsbena změněnou činností štítné žlázy či  jinou dysfunkcí.  Pravděpodobně bude potřeba upravit celkové stravovací návyky (pravidelný jídelní režim, omezení vysokoenergetických jídel, dostatečný příjem bílkovin) a pohybový režim. Pokud se týká dědičnosti obezity - je dokázáno, že dispozice k nadváze je dědičná. To však neznamená, že bychom částečně nemohli ovlivnit stav svého těla správným jídelníčkem a pohybovou aktivitou. Jana Píchová

 

 
Dceru nebaví sportovat  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Prosím poraďte mi, jak pomoci zhubnout dcerce, měří 148 cm a váží 51kg. Nemá moc výdrž na cvičení a také ji to moc nebaví. Děkuji. Hrubínová Zuzana

Odpověď:

Dobrý den paní Hrubínová, pohybová aktivita je při snižování nadváhy stejně tak důležitá jako správný jídelníček. Pokud se týká jídelníčku doporučuji pravidelný jídelní režim, omezení sladkého a smaženého jídla a vysokoenergetických potravin. Důležitý je u dětí dostatek bílkovin vzhledem k růstu kostí a tkání. Pokud se týká pohybu, děti velmi oceňují, když se mohou určité pohybové aktivitě věnovat společně s dospělým - záleží hodně na Vás, kolik času se rozhodnete dceři věnovat a jaký postoj k pohybu zaujmete Vy jako rodič. V dnešní době je nabízena řada rozličných pohybových kroužků, kde si opravdu každý má možnost vybrat. Můžete však podnikat i například výlety pěší či na kolečkových bruslích a na kole. S pozdravem, Píchová Jana

 
Mám příliš tlustá stehna  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý den, je mi 12 , Měřím 158 a vážím 52. Pohybu mám hodně fotbal 3x týdně hodina a půl. V břiše jsem hubená, ale ve stehnách sem strašně tlustá. Kamarádky mé výšky a váhy mají celulitidu. Já ne. Zkoušela jsem změnit jídelníček na dva týdny, ale neubralo mi to ani jedno kilo. Co mám ještě dělat abych zhubla ve stehnách? Šárka Nováková

Odpověď:

Ahoj Šárko, velmi oceňuji, že máš dostatek pohybové aktivity. Pokud se týká tvých stehen, každému člověku se tukové zásoby ukládají jiným způsobem, to je geneticky dané a na tom se ve tvém věku nedá moc změnit. Dle tvého věku by se tvůj příjem energie měl pohybovat okolo 8500 - 9400 KJ (vzhledem k tomu, že sportuješ, je dobré držet se spíše horní hranice, aby tělo mělo dostatek energie). Snaž se dodržovat pravidelný jídelní režim (jídlo 5-6 krát denně), ve tvém věku je důležitý dostatek bílkovin a vláknina v zelenině a ovoci a samozřejmě přiměřené množství sacharidů. Zkus se podívat na další informace ohledně zdravé výživy na našich webových stránkách. Nezapomínej, že případné úbytky váhy se většinou nedostaví během dvou týdnů, zdravé snižování váhy je okolo 0,5 kg za týden a výsledek je mnohdy znát až po několika měsících. Jana Píchová   

   

 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 Následující > Konec >>

Výsledky 67 - 77 z 86
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.