www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Ovoce
ČERSTVÉ OVOCE malé - 200 g / 600 KJ
ovoce_cerstve_male_200g.jpg
Čerstvé ovoce je pro náš jídelníček velmi vhodné. Ten, kdo si chce však hlídat váhu, by neměl ovoce konzumovat neomezeně. Dodává totiž našemu tělu o trochu více energie než zelenina.
Porcí ovoce se rozumí jeden větší kus (např. 1 větší jablko, 1 pomeranč, 1 banán), dva kusy (2 mandarinky, 2 kiwi) nebo talířek drobnějšího ovoce (jahody, maliny, borůvky apod.)
 
ČERSTVÉ OVOCE střední - 200 g / 600 KJ
ovoce_cerstve_stredni_200g.jpg Čerstvé ovoce je pro náš jídelníček velmi vhodné. Ten, kdo si chce však hlídat váhu, by neměl ovoce konzumovat neomezeně. Dodává totiž našemu tělu o trochu více energie než zelenina.  Na obrázku je znázorněna porce drobnějšího ovoce.
 
ČERSTVÉ OVOCE velké - 200 g / 600 KJ
ovoce_cerstve_velke_200g.jpg
Čerstvé ovoce je pro náš jídelníček velmi vhodné. Ten, kdo si chce však hlídat váhu, by neměl ovoce konzumovat neomezeně. Dodává totiž našemu tělu o trochu více energie než zelenina.  Na obrázku je příklad 1 porce většího ovoce.

 

 
SUŠENÉ BANÁNY - 20 g / 600 KJ
susene_banany_20g.jpg
Sušené ovoce dodává našemu tělu více energie než ovoce čerstvé. Ale i tak je pro náš jídelníček vhodné a lze jím nahradit například sladkosti.Ten, kdo si potřebuje trochu hlídat váhu, by měl dodržovat přiměřenou porci.
 
SUŠENÉ OVOCE - 50 g / 600 KJ
susena_jablka_50g.jpg
Sušené ovoce dodává našemu tělu více energie než ovoce čerstvé. Ale i tak je pro náš jídelníček vhodné a lze jím nahradit například sladkosti.Ten, kdo si potřebuje trochu hlídat váhu, by měl dodržovat přiměřenou porci.
 
KOMPOT KLASICKÝ - 200g / 600 KJ
kompot_tresen_200g.jpg
Kompot se nejčastěji podává jako doplněk hlavního jídla nebo jako součást různých dalších jídel (pohárů, ovocných dortů). Je samozřejmé, že lepší než ovoce z kompotu, je jíst ovoce čerstvé (má více vitaminů). 
 
KOMPOT LIGHT- 400g / 600KJ
kompot_tresen_light_400g.jpg
Kompot se nejčastěji podává jako doplněk hlavního jídla nebo jako součást různých dalších jídel (pohárů, ovocných dortů). Je samozřejmé, že lepší než ovoce z kompotu, je jíst ovoce čerstvé (má více vitaminů). 
 
DŽEMY A POVIDLA - 4 zarovnané lžíce / 600 KJ
dzem_jahodovy_70g.jpg
Džem a povidla se používají nejčastěji na mazání na pečivo či pro přípravu  některých sladkých jídel. Dopřej si je tedy občas na pečivo či v jiných jídlech a nejlépe k snídani.
 
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.