www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
DOPORUČENÍ PRO JÍDELNÍČEK PŘI REDUKCI DĚTÍ  Tisk   Email
Napsal Tamara Starnovská   |   Pátek, 08 srpen 2008
Tamara Starnovská, nutriční terapeutka Fakultní Thomayerovy nemocnice, Praha uvádí několik doporučení jak postupovat při redukci váhy u dětí:

 

  • nestresovat dítě žádnou dietou ani hladověním - při stresu produkuje organismus hormon kortizol, jenž brání hubnutí, stres také u mnoha lidí s tendencí k nadváze vede k tzv. stresovému přejídání
  • změny jídelníčku musí být důsledné, ale nenásilné

 

  • nenahrazovat dítěti lásku jídlem (věnovat dítěti více pozornosti a méně sladkostí)

 

  • snažit se udržet bazální metabolismus dítěte na vysokých "obrátkách", čili:

 

a) jíst co nejčastěji, pětkrát až šestkrát denně - důležitá je snídaně, ale i lehká druhá večeře
b) vybírat potraviny s nízkým a středním glykemickým indexem, díky nimž má dítě dlouho pocit nasycení, neboť se udržuje stabilní hladina cukru v krvi
c) nenechat dítě hladovět ani se přejídat

d) přijatou energii by dítě mělo vydat - tedy denně se věnovat fyzické aktivitě

 

Při výběru potravin je třeba splnit několik pravidel:


  • jídelníček by měl být pestrý

 

  • je třeba konzumovat dostatek bílkovin

 

  • jíst hodně mléčných výrobků (ukazuje se, že vápník podporuje prevenci obezity, neboť zvyšuje energetický výdej organismu)
  • omezit přílohy a snížený příjem sacharidů nahradit konzumací zeleniny

 

  • jíst hodně vlákniny  (zelenina na talíři doplní chybějící objem jiných potravin)

 

  • nekonzumovat cukrovinky, chuť na sladké je možné  uspokojit ovocem

 

  • nevyřazovat z jídelníčku tuky, pro redukci hmotnosti je možno využít výrobky se sníženým obsahem tuku, na zeleninové saláty je vhodné dávat olivový olej, dítě si postupně zvykne na jeho chuť


 
< Předch.   Další >
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.