www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Dcera hodně sportuje, trénuje - jak doplňovat energii?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Pátek, 02 duben 2010

Dotaz:

Dobrý den, mám na Vás dotaz, který se týká mé dcery. Je jí 11 let a měří 150 cm a váží 56,6 kg. Od mala byla taková malá pucka. Ve 3 letech jsme ji zapsali do plavání, kam chodila 2x týdně. Mimoto se snažíme o víkendu sportovat. Nyní dcera chodí do plavání 3x týdně, 2x má aerobik (někdy i 3x), 1x sportovní - míčové hry. V květnu 2009 jsme navštívili poradnu pro léčbu obezity, protože měřila 145 cm a vážila 59 kg. Poradili nám jak jíst, co omezit. Za 2 měsíce zhubla 2,5 kg , za další 2 měsíce další skoro 2 kg. Zastavila se na váze 55,6 kg. a nemohla už dál nic shodit. V prosinci byla nemocná, brala antibiotium, po té byly vánoce, tak toho sportu moc nebylo a přibrala asi 1 kg. Nyní, kdy už jedeme opět v zavedeném režimu, nemůžeme se dostat z váhy 56,6 kg. Nevím, jak jí dělit dávky před a po cvičení. Ráno snídá, a svačinu do školy si bere ovoce, oběd ve škole, svačina - mléčné výrobky a měla by večeřet, ale chodí do plavání od 18 - 19 hod, nebo 19 - 20 hod. Mám jí jídlo dávat před a nebo právě po tréningu? Leona Ágová

 

Odpověď:

Dobrý den paní Ágová, velmi oceňuji fakt, že umožňujete dceři dostatek pohybové aktivity, taktéž, že má pravidelný jídelní režim, tolik důležitý pro zdravé stravování. Ve dnech, kdy má dcera večerní trénink doporučuji  rozdělit večeři na dvě menší části. Na dobu před tréninkem (min. 1 hod. předem) dávat spíše sacharidy, aby mělo tělo z čeho během pohybové zátěže brát, po tréninku pak zařaďte spíše zeleninu, bílkoviny. Vzhledem k tomu, že dcera opravdu intenzivně sportuje je nutné brát v úvahu, že její tělo je z velké části složené ze svalové hmoty - a ta je těžší než tkáň tuková. Dále si uvědomte, že dcera je věku, kdy ještě poroste do výšky a jak je známo 1 cm do výšky je jako by dítě shodilo 1kg váhy. Je tedy klidně možné, že dcera povyrostla, proto také váha více neklesla. Nepovažuji tedy za nutnost snižování váhy, ale u dětí tolik doporučované udržování váhy. Ukkazatelem by Vám mohly být také hodnoty pas-boky.

Mnoho úspěchů přeje Jana Píchová.

 
< Předch.   Další >
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.