www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Odhodlala jsem se k hubnutí.  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 22 září 2011

Dotaz: Dobrý den, mohla byste mi prosím poradit? Je mi 15 let, mám nyní 76.7 kg a měřím 166 cm. Vím, že mám nadváhu a před dvěma měsíci jsem s tím konečně něco začala dělat... Měla jsem už dost pokusů, ale žádný jsem nebrala příliš vážně a vždy jsem sklouzla zpět do svého starého nezdravého životního stylu. Nesportovala jsem, jedla jsem nepravidelně a velké množství sladkého (především čokoládových výrobků) a když se o víkendu doma vařil oběd, byla jsem schopná sníst opravdu velké porce - hlavně hranolek a podobných jídel. Během jednoho roku jsem nabrala 6 kg a po poslední prohlídce u lékařky (kterou jsem absolvovala v březnu) mi váha v červenci ukazovala nárůst dalších 4 kg! To jsem si řekla, že už to takhle dál nejde a začala jsem jednat. Nyní, 22.9. to budou dva měsíce, co jsem začala se svým redukčním režimem a zatím jsem zhubla necelých 7 kg. Na vás se nyní obracím s dotazy: Jaká by měla být má optimální váha? A kolik KJ bych za den měla přijmout? Vyplňuji si sebekoučink na stránkách STOB-klubu, ale beru to s nadsázkou, neboť mi ještě nebylo 18 let... Poradíte mi prosím? Děkuji za odpověď. Míša

Odpověď: Dobrý den Míšo, velmi oceňuji Tvoji snahu vylepšit svůj životní styl – zvýšení pohybu a omezení vysokoenergetických potravin (sladkosti, smažené hranolky, chipsy a pod.). V tomto doporučuji pokračovat i nadále. Též oceňuji, že sis vybrala vhodného pomocníka – sebekoučink – jistě jsi nalezla spoustu cenných rad (i přes to, že je program mířen převážně pro dospělé). Míšo, doporučuji ti, abys vyhledala odborníka na výživu (např. obezitologa, dietologa, nutričního terapeuta, abys s ním zkonzultovala, zda ti v jídelníčku nechybí žádné důležité složky potravy – ve tvém věku, kdy se tvé tělo stále ještě vyvíjí, to považuji za velmi důležité). Pár kilo dolů by jistě tvému tělu ještě prospělo, ale jak jsem již psala výše, při velkém snižování váhy je vhodné být pod dohledem odborníka. Nelze takto stanovit, jaká váha přesně by byla vhodná pro tvé tělo (každý má jinou stavbu kostry a jiný poměr svaloviny a tukové hmoty). Pokud se týká doporučeného příjmu pro tvoji věkovou skupinu u dětí od 15 do 18 let, je doporučováno denně cca 10.500 KJ – 13000 KJ, při redukčním režimu si dovedu představit držet se spodní hranice okolo okolo cca 9500. Jako jeden z možných podpůrných programů  může být též například kurz STOBu.

Zdravím, Jana K. 

 
< Předch.   Další >
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.