www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Rosteme s chutí I. aneb Jak na snídani a svačinu školních dětí?  Tisk   Email
Napsal Jana Divoká   |   Pondělí, 29 červenec 2013
Snídaně je, nejen pro dítě, velmi důležitým denním jídlem. Dodá tělu po nočním lačnění energii a nastartuje jej tak do celého dne. Mnohé studie poukazují na sníženou výkonnost dětí, které ráno nesnídají. 
Někdy je velmi těžké, zorganizovat ranní vstávání tak, aby bylo dostatek času na klidnou snídani. Jestliže dítě nesnídá, je vhodné jej snídání postupně učit. Jsou jistě jedinci, kteří snídat po ránu i přes nejlepší vůli nedokážou. V takovém případě je dobré, má-li dítě přichystány do školy d
vě svačiny. Jednu z nich si sní jako pozdní snídani po příchodu do školy. 
Snídaně by měla obsahovat jak složku sacharidovou (pečivo, méně sladké snídaňové cereálie, ovoce apod.), tak složku bílkovinnou 
rama_multivita_500g_small_size.jpg
(sýr, šunku, mléko, jogurt, kefír, tvaroh apod.)  a tukovou 
(pečivo můžeme namazat kvalitním margarinem, který je  vyrobený z rostlinných olejů přirozen
ě obsahujícím polynenasycené mastné kyseliny zejména omega 3, které jsou nutričně výhodné. Nezapomene na nápoj -.například ovocný čaj, případně vodu nebo zředěný džus

Praktický tip! 
Patříte-li k maminkám, které denně prožívají rána ve shonu, zkuste se zamyslet, jak by šla zorganizovat lépe. Řada záležitosti jde jistě vyřešit v předvečer. Děti by měly mít večer nachystané vše potřebné do školní aktovky a připravené oblečení, které ráno případně doplníte dle počasí. Berte ranní klid jako vklad do celého dne a zkuste vstát o malou chvilku dříve. 

 

Jak má vypadat správná svačina? 
Vhodná svačina doplněná o nápoj by neměla v jídelníčku dětí rozhodně chybět. 
Nebude-li mít dítě s sebou do školy nebo na výlet vhodnou svačinu a bude-li ponecháno „napospas“ nabídce bufetů, kiosků, ryhlých občerstvení a automatů, je nanejvýš pravděpodobné, že si nevybere příliš dobře. 
Ke svačině je vhodné dát dítěti například kus pečiva se sýrem nebo libovou šunkou namazaný 
 kvalitním rostlinným tukem (margarinem) doplněné porcí zeleniny, jogurt či jiný zakysaný mléčný výrobek a ovoce nebo müsli ty
činku bez polevy či zeleninový salát s přírodním sýrem aj. Sladké svačiny by se měly stát výjimkou. Jestliže zvolíte sladkou svačinu (buchtu, koláč, perník, s
ušenku atd.), doplňte je zcela jistě mlékem, jogurtem nebo jinou potravinou „bílkovinné“ povahy. 
svacina_c4.jpg
 Tip na vhodnou svačinu!
Toustový chléb,
MutiVita Rama,
šunka,
okurka na plátky,
cherry rajčata,
voda
Tipy na další svačiny získáte například na stránkách www.rostemeschuti.cz

 
< Předch.   Další >
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.