www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Ztráty vitaminů a minerálů při různých typech úpravy a uchování  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Čtvrtek, 07 srpen 2008
Čerstvá zelenina či vhodně konzervovaná nebo zmrazená ztrácí méně vitaminů i minerálních látek než zelenina špatně uskladněná a zvadlá.
 
mrkev2.jpg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ztráty vitaminu C při různých způsobech úpravy brambor:

Při vaření ve vodě ztrácíme příliš mnoho cenných látek. Některé z nich oxidují varem (ztráty se ještě zvyšují varem bez pokličky), jiné se vyluhují do vody. Ztráty minimalizujeme varem v páře nebo podušením v malém množství vody.

brambory1.jpg

     

 

 

 

 

 

 

 

brambory, které před vařením       brambory vařené s pokličkou           brambory vařené v páře
stály ve vodě

 

Ztráty vitaminů při různých způsobech úpravy  ve srovnání s čerstvou surovinou:

rajcata.jpg

 
< Předch.   Další >
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.