www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
 
PORADNA - PRAHA, STŘEDNÍ ČECHY  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Úterý, 09 srpen 2011

PORADNA PRO LÉČBU OBEZITY A NADVÁHY
 
tip.gif
  Mgr. Jana Divoká
- psychoterapeut, pedagog, lektor STOB, poradna pro děti i dospělé.

Celý článek...
 
OTEVŘENÁ SKUPINA PRO DĚTI A RODIČE VE FN OLOMOUC  Tisk   Email
Napsal Jana Divoká   |   Pátek, 30 březen 2012
deti_olomouc.jpg

Klinika  Tělovýchovného lékařství a kradiovaskulární rehabilitace FN a LF UP Olomouc nabízí obézním dětem a jejim rodičům možnost skupinového setkání s dětským psychologem  PhDr. Petrou Tenglerovou každé poslední úterý v měsíci ve 14,30 hod. Setkání  budou vždy zaměřena na povídání o problémech spojených s obezitou u dětí a o tom jak jim úspěšně čelit. 

 
Rosteme s chutí IV. aneb Jak na vhodný jídelníček u dětí  Tisk   Email
Napsal Administrator   |   Pondělí, 16 prosinec 2013

Existují obecná doporučení, jak by měl vypadat jídelníček v různém věku dítěte, kolik energie by měl do těla dodávat, kolik živin by měl obsahovat a tak dále. Praxe však stále ve větší míře ukazuje, že je třeba přístupu více individuálního. Každé dítě má svá zdravotní specifika, potřeby vyplývající z jeho životního stylu a také i chuťové preference.

Držet se doporučení nebo respektovat individualitu?

Maminky se často snaží stravu svého dítěte velmi bedlivě sledovat a řídit se předepsanými jídelníčky. Avšak  - dítě může některé potraviny zcela odmítat, může být na některou složku v potravě alergické a tu začíná pro maminky starost! Čím potravinu nahradit? Jak dítěti dodat potřebné látky? Jak mu „vnutit“ ovoce a zeleninu? Často se tak stává, že jsou jídelníčky dětí monotematické a chybí v nich důležité potravinové skupiny – zejména zelenina, ovoce, zakysané mléčné výrobky, sýry, luštěniny či maso.

Všeobecně také panuje mylný názor, že dítě je „malý dospělý“, a proto může jíst v podstatě stejně jako dospělý, jen s tím, že se mu naservíruje menší porce.

Celý článek...
 
KURZ RODINNÉHO HUBNUTÍ V PRAZE - od 23.9.2013  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Úterý, 18 leden 2011

tip.gif

Co Vás čeká? Společně s naší pomocí si upravíte pohybové a stravovací návyky tak, abyste si celkově zkvalitnili svůj život a dokázali si váhové úbytky trvale udržet. Nečeká Vás žádná dieta, naučíte se, jak si jídelníček připravovat sami tak, abyste konzumovali přiměřené množství potravin, a aby jídelníček obsahoval všechny pro tělo důležité živiny. Dále se budeme věnovat situacím, které s jídlem úzce souvisí (oslavy, svátky apod.) a naučíte se správně chovat v situacích, které Vás k jídlu nutí. V kurzu klademe také velký důraz na budování a zkvalitňování vztahu rodič - dítě.
Kurz má 10 lekcí, cena kurzu je 2.900,- Kč. POZOR! Kurz je podpořen z grantu hlavního města Prahy a díky němu je možno získat 50% slevu na kurz!!!!

   

Celý článek...
 
Rosteme s chutí III. aneb Od 1. září už nikdy bez svačiny?  Tisk   Email
Napsal Jana Divoká   |   Čtvrtek, 29 srpen 2013
Také si každý začátek školního roku dáváte předsevzetí, že už opravdu nebudete dítě posílat do školy namísto se svačinou s penězi na ni?  Také často toto předsevzetí dodržíte jen velmi krátce a nakonec, ať již z jakéhokoli důvodu, to vzdáte? Pojďme  se společně na tuto problematiku podívat trochu z blízka, inspirovat se a možná i namotivovat k dalšímu  - tentokrát úspěšnému - pokusu o dodržení předsevzetí. 

Proč je důležitá svačina?
Vzhledem k tomu, že si děti, zejména ty menší, neumí vytvářet zásoby živin, jsou více ohroženy jejich nedostatkem. Z tohoto pohledu je důležitý pravidelný přísun pestré stravy. Existují všeobecná doporučení, jak by měl vypadat jídelníček v různém věku dítěte, kolik energie by měl do těla dodávat, kolik živin by měl obsahovat a tak dále. Praxe však stále ve větší míře ukazuje, že je třeba přístupu více individuálního. Zejména je nutné uvažovat v kontextu celodenního a dokonce i týdenního jídelníčku dítěte. V tomto kontextu je nutné uvažovat také při přípravě svačin. Pokud například rodiče ví, že dítě bude mít ve škole (či doma) sladké jídlo k obědu, není vhodné dávat sladkou svačinu, ale naopak, přidat v ní více bílkovin. Obdobně také můžeme přistupovat i k velikosti svačiny. Například pokud v daný den dítě jde později na oběd nebo víte, že z nějakého důvodu nebude mít běžnou porci jídla k obědu (např. celodenní výlet apod.) nebo má pohybově náročnější den, pak může být svačina vydatnější. 
Mnoho školáků dochází odpoledne do různých kroužků či jiných zájmových aktivit a vrací se nezřídka domů až v pozdních večerních hodinách. Rodiče by tedy měli zajistit dítěti i vhodnou odpolední svačinu. Předejdou tak tomu, že dítě řeší jídlo méně vhodnými potravinami, které si koupí samo nebo nejí a přijde domů vyhladovělé a sní tak více jídla, než by bylo záhodno.

Celý článek...
 
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.