www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz www.hravezijzdrave.cz
 

Databáze potravin
PRO DĚTI
Aktuality
Soutěž Hravě žij zdravě
Akce pro děti
Rodinné kurzy
Zdravá výživa
Pohybová aktivita
Strážci zdraví
PRO RODIČE
Rady pro rodiče
Čtení pro rodiče
PRO ODBORNÍKY
Pro pediatry
Pedagogové a trenéři
Výživa dětí
OSTATNÍ
Hry
Humor
Recepty
On-line poradna
Odkazy
Vyhledat
Kontakt
RSS

S T A T I S T I K Y
Kolikrát denně bych měl(a) jíst?  Tisk   Email
Napsal Jana Píchová   |   Středa, 23 červenec 2008
Jídelní režim
Důležitou součástí zdravého stravování je jídelní režim, to znamená, jak máš jídlo během dne rozloženo. A jak by takové správné rozložení jídla během dne mělo vypadat? Kolikrát denně bys měl(a) jíst?

SNÍDANĚ

Ráno by sis měl(a) dát snídani, aby tvému tělu byla dodána energie do nového dne. Snídaně by měla tvořit 20% denního energetického příjmu. K snídani jsou pro tebe vhodné mléčné výrobky, pečivo (1 kus) slabě namazané máslem, magarínem nebo nízkotučným sýrem, lze i trocha džemu, trocha ovesných vloček – müsli s jogurtem apod.

SVAČINA

Během dopoledne by neměla chybět dobrá svačina. Měla by tvořit 5 – 10% z celkového denního příjmu. Ke svačině si můžeš dát třeba ovoce, jogurt, cereální tyčinky.

OBĚD

Kolem poledne bys měl(a) mít oběd. Toto denní jídlo by mělo tvořit 30% z celkového denního příjmu. Je dobré si jej rozdělit na předkrm – hlavní chod a moučník (ovoce, jogurt) – podle toho ale také zmenšit porci.

SVAČINA

Mezi obědem a večeří nezapomeň na druhou svačinu dne. Měla by tvořit 20% z celkového denního příjmu. Můžeš sníst ovoce, jogurt, přesnídávku, podobně jako při dopolední svačině.

VEČEŘE

Večeřet bys měl(a) nejpozději do 18 hodin. Večeře by měla tvořit 20 - 30 % z celkového denního příjmu. Je vhodné večeřet lehčí jídla, můžeš si porci rozdělit na několikchodů.

II. VEČEŘE

Pokud máš ještě po večeři hlad, můžeš si dát něco velmi lehkého - třeba kousek zeleniny nebo malý jogurt. Druhá večeře by měla tvořit maximálně 5% z celkového denního příjmu.

Když to tedy spočítám dohromady je to 5 – 6 jídel rozložených během celého dne. Kdybys jedl méně než 5x za den, tvé tělo si bude pamatovat, že přicházejí období, kdy nedostává žádnou energii a bude si do zásoby ukládat palivo v podobě tuků na horší časy na dobu hladovění.
Když tedy stejné množství potravin rozložíš do více chodů během dne, bude se ti hubnout snadněji, než kdybys je snědl najednou.
Když budeš dodržovat tato pravidla, budeš pomalu, ale jistě hubnout. Ta slůvka pomalu, ale jistě jsou nesmírně důležitá. Tvým cílem není, abys zhubl co nejrychleji během krátké doby, ale aby sis vytvořil správné stravovací návyky a získal si normální váhu natrvalo. Pomalu si vytvoříš takové stravovací návyky, které ti budou vyhovovat a které povedou k získání normální váhy. Tyto návyky se ti postupně zautomatizují a bez problémů si budeš udržovat váhový úbytek.
 
 
 




 
 
NOVINKY
NEJČTENĚJŠÍ
 
     
  Hravě žij zdravě - Tyto stránky vznikly a jejich provoz byl podpořen z dotačních programů MZ ČR Národní program zdraví - Projekty podpory zdraví pro rok 2008, 2009 a 2010.
Veškerý zde publikovaný materiál (textový i obrazový), lze použít pouze s písemným souhlasem autora či vlastníka.
Kontaktovat je lze na našem e-mailu. - Webmaster: www, e-mail - Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 bodů.